Obavještenja

utorak, 26. januar 2021.

XI POSLOVNI IZAZOV – Škola preduzetništva i inovacija za mlade

Poslovni Izazov Crne Gore – Škola preduzetništva i inovacija za mlade, je preduzetničko-istraživački poduhvat, koji organizuje Studentski Biznis Centar UDG-a i na kojem je do sad učestovalo čak 2537 srednjoškolaca iz svih srednjih škola i gradova Crne Gore!

 

Tradicionalno, Poslovni Izazov organizuje se tokom posljednje sedmice januara, a ove godine, Poslovni Izazov se odvijao u drugačijim okolnostima, s obzirom na pandemiju. Odvijao se online putem Zoom platforme, ali to nije spriječilo učesnike, a ni organizatore, da kreiraju produktivnu atmosferu, podložnu brainstormingu, kao ni upoznavanje srednjoškolaca i kreiranje mreže poznanstava!

 

Na Poslovnom Izazovu 2021. godine, učestvovalo je 33 tima, sastavljena od članova iz različitih gradova i regiona, radi umrežavanja mladih ljudi, pretežno maturanata. Svaki tim imao je svog biznis mentora!

Sagledavši globalnu situaciju u kojoj se nalazimo, SBC je odlučio da se takmičenje odvija u dvije faze. Prva faza je bila online, timovi su imali za zadatak da riješe poslovni problem i prezentuju žiriju, a 10 najboljih timova se plasiralo za drugu fazu događaja koja će se odvijati u Podgorici, u skladu sa mjerama!

 

Započeo je 22.januara, kada je i održan prvi sastanak sa takmičarima tokom kojeg su takmičari upoznati sa agendom i načinom rada tokom naredna 3 dana.

23.januara (subota) Poslovni Izazov je zvanično otvoren. U uvodnom dijelu, učesnicima se obratio, tradicionalno, rektor Univerziteta Donja Gorica, prof. dr Veselin Vukotić. Prof. dr Veselin Vukotić ukazao je učesnicima na važnost pretendovanja ka upoznavanju nevidljivog, ohrabrujući učesnike na brojne, izazovne poduhvate! ,,Ništa nije moguće više od onog što vam sada izgleda nemoguće!’’.

 Govor je bio usmjeren ka značaju promjena, jer je promjena determinanta svakog društva, kao i samostalnosti u rješavanju izazova i problema, Učesnici su već tokom uvodnog dijela dobili inspiraciju za dalji rad, a entuzijazam se mogao osjetiti kod svakog učesnika ponaosob.

 

Učesnicima su se prvog dana obratili i:

  • dr Nenad Vujadinović, tema: Komunikacija mladih
  • dr Tomo Popović, tema: Digitalna transformacija
  • Darko Radičanin, izvršni direktor ,,Dostignuća mladih’’ u Srbiji, tema: Učeničke kompanije

 

Prije nego li su takmičari zaronili u svijet ideja, čitanje Poslovnog Izazova obavio je Nemanja Glavinić, ,,Dostignuća mladih’’.

Učesnici su podijeljeni u timove i dobili su vrijeme za upoznavanje i brainstorming! Preko malih ekrana, učesnici su zajedno sa mentorima održali timski duh i radnu atmosferu!

Rad sa biznis mentorima trajao je u popodnevnim časovima, a i teambuilding aktivnosti bile su neizostavne, koje za cilj imaju bliže upoznavanje članova tima! Teambulding aktivnosti bile su sljedeće:

  1. Bucket list- Svaki član tima imao je do 5 minuta da razmisli o tome šta bi želio da uradi/postigne u svom životu. Nakon toga, razmijenili su svoju viziju sa ostalim članovima.
  2. Pronađi uljeza: Svaki član grupe saopštio je po 3 informacije o sebi, jedna od te tri bila je netačna. Ostali su imali za zadatak da pogode koja je od iznešenih informacija nije tačna. Cilj je bio upoznavanje ambicija, interesovanja i hobija.
  3. Mala riznica velikih misli: Svaki član je imao 10 minuta da za svakog kolegu iz grupe izdvoji po jedan citat iz narodne ili svjetske književnosti. Cilj je bio samoevaluacija timova.
  4. Na početku bijaše riječ: Svaki član osmislio je pjesmu, priču ili neki drugi vid kreativnog iskaza o Poslovnom Izazovu!

 

 Istog dana, takmičari su započeli sa pripremom prezentacija, a njihovi biznis mentori su ih uputili u izradu biznis plana.

 

Drugi dan započeo je u radnoj atmosferi, kako mentora i koordinatora, tako i takmičara! Učesnici su nastavili da razvijaju već koncipiranu biznis ideju! Predavači, kao i teme drugog dana bili su :

  • menadžerka UDG-a, dr Sandra Tinaj, teme: Obrazovanje i posao
  • dr Zoran Đikanović, teme: Blockchain i finansije
  • dr Aleksandar Vujović, teme: Film i umjetnost

 

Nakon jutarnjeg bloka predavanja, uslijedile su prezentacije rješenja PICG takmičara! Stručni žiri činili su Marko Nišavić, mr Milica Daković, Srđan Obradović i mr Bojana Mališić.

 

Timovi i njihove ideje su sljedeće: 

 

  1. Tim 1: Monteparitas,
  2. Tim 3: Decision maker
  3. Tim 4: Hajka, članovi
  4. Tim 5: Montegram,
  5. Tim 6: Sante
  6. Tim 7: BetterGetter
  7. Tim 8: S.U.N. Safe United Nations
  8. Tim 9: Tvoja želja.me
  9. Tim 10: Live better
  10. Tim 11:Teal Heal: Digitalna narukvica, vas zivotni saputnik
  11. Tim 12: COVID-19 Maske za smirenje
  12. Tim 13: YTT: Development
  13. Tim 14: MAVI! Mind at peace, Activities in life, Vacuming bad energy, Inovation
  14. Tim 15: Calmfy Coffee
  15. Tim 16: Digitalni tanjir,
  16. Tim 17: Dijabetičari u doba korone
  17. Tim 18: Apoteka na Klik: Lansiranje online apoteke u Crnoj Gori
  18. Tim 19: Connect care,
  19. Tim 20: Bibi
  20. Tim 21: Green Health 21
  21. Tim 22: Aplikacija 1441
  22. Tim 23: Zeka dezinfeka
  23. Tim 24: El Deafo- kurs znakovnog jezika,
  24. Tim 26: Application Home Psyhologist
  25. Tim 27: STORE TO DOOR
  26. Tim 28: OsnaŽENA
  27. Tim 29: Stravel
  28. Tim 31: For Human Smile

 

U TOP 10 ušli su sljedeći timovi:

Tim 19: Connect care, članovi: Milena Bojanić, Ilma Toskić, Anastasija Drobnjak, Komnen Kankaraš

 

Connectcare narukvice su zamišljenje tako da nam nude direktnu vezu sa blizanačkom osobom i prate njegovo zdravstveno stanje

  1. Tim 28: OsnaŽENE, članovi: Amina Bahović, Anastasija Bulatović, Teodora Petrović, Sara Blagojević

OsnaŽena je aplikacija koja omogućava podršku ženama žrtvama nasilja. „Jednim klikom do rješenja svog problema“.

  1. Tim 24: El Deafo, članovi: Marija Tomović, Aleksandar Kastratović, Jovana Delibašić, Mihailo Novaković, Nerma Agović,

            

Kurs koji će ljudima dati priliku da nauče znakovni jezik.

  1. Tim 12: Dina Nikolić, Marko Vulević, Svetlana Kljajević, Lorena Ujkić, Kristina Krivokapić

Zaštitne maske sa sedativnim (umirujućim) dejstvom, pored zaštite od aktuelnog virusa, ispoljavaju sedativan (umirujući) efekat na organizam i time utiču na ublažavanje simptoma stresa, napetosti, tjeskobe; odnosno – preventivno djeluju na pojavu napada anksioznosti.

  1. Tim 18: Apoteka na Klik: Lansiranje online apoteke u Crnoj Gori, članovi: Jelena Radulović, Anđela Dabetić, Milena Nedović, Adela Fetić, Amra Barjaktarević

Apoteka na klik je website koji omogućava stanovnicima Crne Gore da obave proces narudžbe ljekova potpuno online i da ljekove dobiju na kućnu adresu.

  1. Tim 21: GreenHealth-21, članovi: Marija Madžgalj, Vladana Vukobrat, Nikola Maljević, Dejana Vujković

 Organizacija planinarskih i pjesackih tura, kampovanja, meditacija i druzenja uz postovanje mjera u toku pandemije

  1. Tim 23: Zeka dezinfeka: članovi: Milica Bojanić , Matija Ćetković, Hana Zoronjić, Hana Palavtić, Marica Ciko

Kompanija se bavi dezinfekcijom ruku.

  1. Tim 5: Montegram, članovi: Sulejman Purišić, Danilo Jončić , Lejla Šabotić, Amila Brahić Marija Petrović

 

Umrežavanje mladih od 16 do 29 godina u ovom periodu kada ne možemo imati „živu“ komunikaciju, cilj je stvaranje novih prijateljstava, ostvarivanje pomoći, očuvanje mentalnog zdarvlja i omogućava prije svega socijalizaciju mladih.9

 

  1. Tim 31: For Human Smile, članovi: Jana Mrvaljević, Vasilije Joksimović, Nikolina Barać, Jelena Jovanović, Amina Kuč

 

Promocija zdravog života. Proizodnja i prodaja organske hrane, određivanje ishrane i zdravog životnog puta

 

  1. Tim 17: DIJAVID (dijabetes+kovid), aplikacija. Članovi: Ksenija Doknić, Anđela Milić, Anja Pavićević, Aleksa Obradović, Aleksandra Damjanović

 

Aplikacija je namjenjena je za pomoć ljudima koji pate od dijabetesa u periodu pandemije ili bližnjoj osobi iz njihove okoline koja im može pomoći, a tehnološki je pismena. 

 

Navedenih 10 timova, imaće priliku da se u Podgorici takmiče I budu jedni od onih koji će učestvovati na Zapadnom Poslovnom Izazovu u Beogradu.

 

Poslovni izazov prilika je za sve srednjoškolce da se upoznaju sa realnim okolnostima rješavanja problema i poslovnih izazova, prilika da steknu iskustvo koje će iskoristiti kao budući preduzetnici.

 

Uprkos datoj situaciji i uslovima, online putem, Poslovni Izazov je i ove, kao i svake godine, bio mjesto stvaranja brojnih ideja i podsticaj mnogima da njeguju u sebi preduzetnički duh!

 

 

 Filozofija SBC tima, vođena prvobitno vizijom Univerziteta Donja Gorica, je da se poslovni izazovi nalaze u svim oblastima našeg života! U realizaciju ovog Poslovnog Izazova smo krenuli sa uvjerenjem da svako od nas ima neki talenat – dar i pokazalo se kao opravdano.